cusco, here we come - Reisverslag uit Cuzco, Peru van j bogaers - WaarBenJij.nu cusco, here we come - Reisverslag uit Cuzco, Peru van j bogaers - WaarBenJij.nu

cusco, here we come

Blijf op de hoogte en volg j

29 November 2014 | Peru, Cuzco

hoi,

alleen in cusco is hier internet. De telefoon doet het ook niet. Dus het lijkt wel ...

nou dan toch maar eens een verhaaltje. Ik heb gevlogen via schiphol, madrid, lima en cusco. LAN heeft ons daar netjes afgeleverd. Ik ben op bezoek in urubamba (ofzo) kijk maar eens bij de foto, daar staat het duidelijk. Maar met een tijdsverschil van 6 uur en een flink hoogteverschil koste het duidelijk meer tijd om aan te komen, dan ik verwacht had.
gelukkig ben ik bij mensen op bezoek die de kruiden kennen en heb hierdoor uiteindelijk ook deze overgang overleefd.
Na 3 dagen hebben we een reigigingskuur met kruiden gedaan van 3 dagen op gal en lever en dat afgesloten met een mooie ceremoni en een locale zweethut. Het was letterlijk gele gal spuwen.

Ook nog een wandeling gedaan naar locale inca-ruines. De locale bevoling gebruikt hierbij regelmatig coca-blaadjes. mooi hoe mensen alles hier weer proberen te restaureren. Ook de nieuwe wegen krijgen hier echter voorrang, waardoor we dagelijks om 5.00 uur worden gewekt door de eerste vrachtwagens.

Het lijkt er echter op dat ik voorlopig niet meer in cusco kom. Ik ga hier genieten van het locale leven en laat de stad achter mij.

wens jullie in nederland natuurlijk een prachtige tijd. Maar 24 graden zal het daar zeker niet worden ;-)

groetjes!
van de wereld reiziger.

• 29 November 2014 - 19:51

Marlon:

hallo jos.we denken ook aan jou als je geen internet hebt, maar toch fijn om te horen dat je t naar je zin hebt en dik aan t genieten bent.
    ga daar vooral mee door en laat t je goed gaan.
    heel veel lieve groetje uit een koud kikkerlandje.

marlon

• 29 November 2014 - 20:31

.Erna Tuerlins:

Lieve Jos. Fijn iets van je te horen.kuur lijkt mij goed heftig,maar, zo mail je ,.de moeite waard. Hier gaat alles goed. Inderdaad iets kouder dan bij jou 6gr. Kom net terug van Rima verjaardag gevierd,gezellig. Tot mailen liefs. Erna

• 29 November 2014 - 20:34

Buuv 21:

Hadiejos,
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, ga zo door.
    Hier op Lombardije alles oke, en met 5 gr. en s nachts iets onder nul duidelijk minder aangenaam.

• 29 November 2014 - 20:53

Leonie:

Hey jos, wat leuk cusco! Ben je ook in de grote kerk op het plein geweest? Daar hangt een laatste avondmaal waar christus...je raad het nooit.....cavia's op zijn bord heeft liggen. Echt maf maar niet eigenlijk aangezien ze die daar als kip eten.
    Leuk je verslagen te lezen. Het is hier freezing cold dus geniet maar lekker.
    Ben benieuwd naar meer belevenissen!
    Kussssss

• 29 November 2014 - 22:02

Carolien:

hee Jos, fijn om van je te horen! Wat een prachtig landschap heb je daar!
    Genietze!
    Carolien

• 30 November 2014 - 08:48

Joke:

Geweldig Jos om dit mee te maken. Geniet en beleef.
    Een lieve groet, Joke

• 30 November 2014 - 12:36

Anke:

Lieve Jos, Geniet maar lekker van dit avontuur, je verdient het!
    Ondanks de frisse koude lucht buiten hier, een warme groet van Anke

• 30 November 2014 - 12:45

Peter:

Ha Jos,
    Jij laat je reis niet "verGALlen"!!!
    Tot een volgend bericht.

hartegroet, Peter

• 30 November 2014 - 15:02

Willy:

Hey Joshi,

Je spookt regelmatig in mijn achterhoofd...even verbinding met je maken, denk ik dan ;-) Het is hier Hollandsch hectisch. Opleiding loopt lekker (jammer dat je er niet bij bent!), kindjes gaan goed en Thijs heeft een baan aangeboden gekregen. Lijkt erop dat ik 2015 meer ruimte krijg om een flinke stap in het vrouwelijke stuk te maken. Mevr. de Vries resoneert hier lekker in mee, dus de blonde dolly's gaan weer of nog steeds als een raket :-)
    Ben erg benieuwd hoe jij weer terug in NL komt, zal eerst wel weer acclimatiseren zijn, want qua leeftempo doen we het hier natuurlijk anders dan daar... Benieuwd naar je verandering en belevenissen en joh...die leverkuur klinkt pittig! Mooie manier om de shit uit de lage landen uit je systeem te jakkeren ;-)

Lieve Joshi...zorg je goed voor jezelf daar? Denk aan je!
    Warme groet,
    Wil

• 30 November 2014 - 20:36

Resi:

Ha Josje, goed om even wat van je te horen. Je bent toch regelmatig even in mijn gedachten.
    Geniet van je reis en tot gauw
    Liefs en een big hug

• 30 November 2014 - 21:11

M&M:

Ha die Jos! Wat leuk om weer een bericht te vinden. Klinkt goed wat je daar mee maakt. Behalve het gal spugen dan al is dat na die tijd wellicht een fijn gevoel. Hier wordt het kouder en ligt er in de ochtend zelfs IJS op ins keuken dak! Heel veel plezier en we zien nu al uit naar jouw volgende bericht. Liefss Marcel en Marga

• 01 December 2014 - 16:21

Corina Luiten:

Geniet er maar lekker van. Laat je goed verzorgen en kom als een nog jongere god terug. En als je na je vakantie nog niet weet wat je gaat doen dan kun je een feestje bij ons vieren. Esther en ik vieren de 21e dat we samen 50 worden!

• 01 December 2014 - 16:29

Ineke:

Dag Jos :)
    'Je laat de stad achter je', schrijf je en daarmee zoveel meer...
    Geniet van het loskomen !
    Groet, Ineke

• 14 December 2014 - 17:19

Joka:

Dag Jos, geniet er van. Als internet niet wil lukken: spaar je verhalen of dagboek voor ons. Dan kunnen we er ook wel later genieten. Nu eerst genieten hoor. Dat is veel belangrijker. groeten van joka

• 15 December 2014 - 13:06

Marielle Rossel:

Je bent goed aan het zuiveren geweest zo te horen. Oude eruit, plek voor het nieuwe.Zo te horen ben je in goede handen.