Bezoek aan Bolivia - Reisverslag uit Isla del Sol, Bolivia van j bogaers - WaarBenJij.nu Bezoek aan Bolivia - Reisverslag uit Isla del Sol, Bolivia van j bogaers - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Bolivia

Blijf op de hoogte en volg j

02 December 2014 | Bolivia, Isla del Sol

Nadat ik een beetje aan de hoogte (2800 m) gewend ben geraakt in Ollantaytambo, zijn we in de omgeving wat gaan wandelen op het oude inkapad. Genoten van de oude inka terrassen en de bijzondere beplanting die nog is overgebleven. Het water uit de bergen is zelfs gewoon drinkbaar. Daar ook de maantempel bezocht.

Omdat er onverwacht op zondag (verplichte) verkiezingen waren, moesten we het programma wijzigen en zijn we maandag met een toeristenbus naar Puno gereden. Onderweg stopte de bus in "La Capilla de Andahuaylillas" / "EL COMPLEJO ARQUEOLOGICO DE RAQCHI" / "EL PASO DE LA RAYA" / "EL MUSEO LITICO DE PUKARA" en een restaurant.

Peru, zal peru niet zijn als het niet een verassing in petto heeft! Onderweg waren er namelijk werkzaamheden en de weg was gedurende 2 uur afgezet. Wij zijn uiteindelijk uitgestapt en met een minibusje naar een spoorbrug gebracht. Via de dwarsliggers (stapje voor stapje) naar de overkant van de rivier. Van daar uit was het maar een klein stukje naar het restaurant. Tijdens het eten kwam de bus alweer aanzetten.

In Puno aangekomen zijn we doorgereden naar Copacobana waar de boot naar het zon-eiland vertrekt. Dit was ons doel.
Copacobana (Bolivia) is een belangrijke havenplaats aan het titicacameer

Titicaca is een meer in de Andes op een hoogte van 3812 meter. Het is verdeeld tussen Peru en Bolivia. Isla del Sol is van van de grotere eilanden, en is Boliviaans grondgebied.

Ons volgende doel was "Tiwanaku". Dit is een oude inka-site met een prachtige legende. het ligt op een hoogte van 4000 meter en zou verwoest zijn door een tsunami. Hier staat de zonnepoort en bevinden zich ook twee oude inka-piramides. Echter staat niets meer op zijn originele plaats.

Vanuit deze plaats gaan we terug naar de grens van Peru. Hier nemen we een lokale bus naar Puno, waar we weer overstappen op de nachtbus naar cusco. Zoef-zoef ;-)

• 16 December 2014 - 20:29

Carolien:

hee Jos,
    je bent alweer thuis als dit bericht bij mij binnenkomt; 15 dagen nadat jij het hebt gepost!
    Mooi verhaal om te lezen. Nu nagenieten he!
    groetjes,
    Carolien

• 16 December 2014 - 20:45

Joke:

Zo maak je nog eens wat anders mee dan hier in Nederland. Het lijkt me prachtig en ook wel spannend, Jos. Geniet ervan! Lieve groet, Joke

• 19 December 2014 - 08:43

Marielle Rossel:

Ook hier komen de mailtjes net pas binnen. Die hebben te veel grenzen over moete steken

• 19 December 2014 - 08:44

Marielle Rossel:

En de helft van mijn tekst was al geplaatst voordat ik klaar was.... Ik hoor de verhalen straks wel!!

j

Dit keer ga ik mijzelf afstemmen op de natuur. De APU (bergen) hebben geroepen. Om de goede frequentie te zoeken ga ik op bezoek bij een sound-healer, die daarnaast nog veel meer kan. Hij woont op een oude inka-site met terassen waar planten worden gekweekt. Verder laat ik het gebeuren ;-). Het lijkt me fijn om werkelijk bij de mensen thuis op gezoek te gaan. Om hiervoor de ruimte te hebben, is er alle ruimte in het programma gemaakt.

Actief sinds 19 Feb. 2012